Saatja: Maksu- ja Tolliamet <
[email protected]>
Saadetud: 08.12.2020 19:18
Adressaat: TTJA <
[email protected]>
Teema: MTA teavitus
Lugupeetud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet esindaja
Alates 1. jaanuarist 2021 on Ühendkuningriigi (ÜK) väljaastumisega Euroopa Liidust (EL)
kehtestatud üleminekuperiood läbi. See tähendab, et alates 1. jaanuarist 2021 kaasneb
kaubavahetusel ÜK-ga tolliformaalsuste teostamise kohustus.
Alates 1. jaanuarist 2021 ei ole enam võimalik aktsiisikauba lähetamisel ajutises
aktsiisivabastuses elektroonsete saatelehtede vormistamine ÜK-le EMCS süsteemis. Kõik
aktiivsed saatelehed, millele ei ole 31. detsembriks 2020 vormistatud vastuvõtuteadet, tuleb
lõpetada hiljemalt 31. maiks 2021.
Erandiks on kaubavahetus Põhja-Iirimaaga. Põhja-Iirimaa on osa ÜK tolliterritooriumist,
kuid Põhja-Iirimaa ja ELi vahel liikuva kauba suhtes ei kohaldata ka pärast 31. detsembrit
2020 tollijärelevalvet, tollikontrolli ega tolliformaalsusi.
Vastavalt Põhja-Iirimaale kehtestatud erisustele on ka pärast 2020. aasta lõppu ja vähemalt
2024. aasta lõpuni:
• Kauba võõrandamine Eestist Põhja-Iirimaa käibemaksukohustuslasele koos kauba
toimetamisega Põhja-Iirimaale endiselt kauba ühendusesisene käive (mitte eksport) ja kauba
müük Eestist Põhja-Iirimaale mittemaksukohustuslasele endiselt kauba ühendusesisene
kaugmüük (mitte eksport).
• Kauba soetamine Eesti maksukohustuslase poolt Põhja-Iirimaa käibemaksukohustuslaselt
koos selle toimetamisega Eestisse endiselt kauba ühendusesisene soetamine (mitte import) ja
kauba müük Põhja-Iirimaalt Eesti mittemaksukohustuslasele on endiselt kauba
ühendusesisene kaugmüük.
• Aktsiisikauba lähetamisel ajutises aktsiisivabastuses Eestist Põhja-Iirimaale ja Põhja-
Iirimaalt Eestisse tuleb vormistada elektroonne saateleht EMCS süsteemis.
Võimaluse korral palume mitte planeerida kaubavahetust vahetult sellesse perioodi, kui
lõpeb ÜK üleminekuperiood.
Allpool mõned soovitused, et saaksite juba aegsasti teha ettevalmistusi selleks, et
kaubavahetus ÜK-ga ka edaspidi sujuks.
• Brexiti võimalikest mõjudest ja erinevatest suunistest saate lugeda meie kodulehe artiklitest
„Brexiti mõju kaubavahetusele Ühendkuningriigiga alates 01.01.2021“ ja „Kuidas muutub
maksustamine, kui Ühendkuningriik astub välja Euroopa Liidust ning ta ei ole ka Euroopa
Majanduspiirkonna liikmesriik“.
• Kui olete Eesti ettevõtja ja teie ettevõttel ei ole veel tollivormistuseks vajalikku EORI
numbrit, siis soovitame selle Maksu- ja Tolliametilt juba aegsasti taotleda. Rohkem infot
EORI numbri ja selle taotlemise kohta leiate siit: „Eesti ettevõtja registreerimine (EORI).“
• Kui olete Eesti mitteresident, kellele on Ühendkuningriigis välja antud EORI number ja
ettevõte ei asu Põhja-Iirimaal, siis saate alates 1. jaanuarist 2021 Maksu- ja Tolliametist
taotleda uue EORI numbri. Rohkem infot EORI numbri ja selle taotlemise kohta leiate
artiklist “Väljaspool Euroopa Liitu asuva ettevõtja registreerimine (EORI)“. Ühendkuningriigi
poolt väljastatud ettevõtjate registreerimis- ja identifitseerimisnumbrid (EORI) suletakse
automaatselt 31. detsembri 2020 hilisõhtul.
• Soovitame tutvuda Eesti tollitariifistikus ka sissetoodavatele kaupadele rakenduvate
meetmetega – millised on kaupade vabasse ringlusse lubamisel kehtivad maksumäärad, kas
neile kaupadele on ELi sisseveol kehtestatud piirangud või erinõuded (nt vajadus omada
eriluba või litsentsi) jne.
• Varasema tollivormistuse kogemuse puudumisel saate ennast juba aegsasti tollialaste
suuniste ja juhistega kurssi viia meie kodulehel rubriigis „Toll, kaubavahetus“.
• Välisministeerium ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda korraldavad praktilise veebiseminari
teemal, millised muutused Brexitiga seoses ees ootavad. Täpsem informatsioon Kaubandus-
Tööstuskoja lehel.
Tolliküsimustes aitab meie tolliinfo klienditugi telefonil 880 0814 või e-posti aadressil
[email protected].
Muude küsimuste korral saate abi äriklientide nõustamise ja käibemaksuinfo telefonil 880
0812 või e-posti aadressil
[email protected].
На русском »
In English »
Lugupidamisega
Maksu- ja Tolliamet
Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud teavet. Kui te ei ole selle
kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If you are not the intended
recipient of this message, please notify the sender immediately and delete the message.