Eesti Vabariigi Kultuuriministeerium
Suur-Karja 23, 15076 Tallinn
[email protected]
[email protected]
Riigikogu kultuurikomisjon
Lossi plats 1a, 15165 Tallinn
[email protected]
[email protected]
30.07.2023
MÄRGUKIRI
Käesolev märgukiri on ajendatud 19.07.2023 avalikustatud dokumendist
“Mootorsõidukimaksu seaduseelnõu väljatöötamiskavatsus “
Eeltoodud dokumendist ning Rahandusministeeriumi poolt suuliste ja kirjalike avalduste
alusel saadud informatsioonist lähtudes teeb MTÜ Eesti Land Rover’i klubi käesoleva
märgukirjaga alljärgnevad ettepanekud:
1. Mootorsõidukimaksust tuleb vabastada
1.1. Liiklusseaduse § 82 määratletud sõidukid (Võistlusautod)
1.2. Liiklusseaduse § 83 määratletud sõidukid (Vanasõiduk)
1.3. 100 või rohkem aastat tagasi toodetud sõidukid, nende juriidilisest staatusest sõltumata
2. Mootorsõidukimaksu kehtestamise korral tohiks seda võtta vaid teeliikluses osalevatelt
(liikluskindlustatud) sõidukitelt ning tasuda peaks saama sarnaselt kindlustusmaksele
e. perioodi eest, kui sõidukit kasutatakse.
3.Juhul kui plaanitakse siiski maksustada kõik sõidukid, peaks maksustamisperiood olema
kindlasti lühem kui 1 kalendriaasta ja seda peaks saama tasuda vajadusel ka kalendrikuu (30
päeva) kaupa.
Põhjendused ja selgitused:
1.1. Liiklusseaduse § 82 määratletud sõidukid (Võistlusautod) e.”sportautod“ on seaduses
väga karmilt piiritletud kasutuskorraga sõidukid, mida EI TOHI kasutada tavapärasel moel
teeliikluses. Seega EI SAA antud sõikukit kasutada kogu maksustamisperioodi jooksul!
Liikusseadus sätestab väga konkreetsed PIIRANGUD antud sõidukite grupi kasutamiseks:
„Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel
osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu
kehtestatud nõuetele.
Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud
autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja
kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti
Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik.“
1.2 Liiklusseaduse § 83 määratletud sõidukid (Vanasõiduk) e. “musta numbriga” sõiduk on
seaduses väga täpselt defineeritud sõidukite alamliik, mille peaeesmärgiks EI OLE
igapäevaseks transpordivahendiks olemine.
Liikluseadus § 83.ütleb väga konkreetselt: "Vanasõiduk on teaduse või tehnika arengut
=============================================================
Reg. Nr 80036638 Aadress: Tallinn, Vilde tee 121B-91, 12613
Pank: Swedbank, kood 767 EE572200221011224641 SWIFT: HABAEE2X
Telefon:+372 5010599 E-mail:
[email protected]
URL:http://www.landroverclub.ee FB:https://www.facebook.com/estonianlandroverclub/
kajastav, ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumidele huvi
pakkuv sõiduk...”
Seega on see võrdsustatav kasvõi Lavassaare muuseumi auruveduriga, mida ka korra kuus
või kvartalis käima pannakse.
Vanasõiduki omanikule on sõiduki tehnonõuetele esitatud väga karmi kontrolli tõttu
(Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrus “Mootorsõiduki ja selle haagise
registreerimise tingimused ja kord” Vastu võetud 03.03.2011 nr 19 ) erisusena korralise
ülevaatuse kehtivus 4 aastat. Vanasõidukil ei ole sundkindlustust aja eest, kui seda ei
kasutata (teeliikluses peab loomulikult kindlustus kehtima). Vanasõiduki akt kehtib 12 aastat.
Tegu EI OLE klassikalises mõttes igapäevase transpordivahendiga.
1.3.Tegu on ilmselgelt sõidukiga, mida oma vanuse tõttu ei kasutata igapäevases liikluses
(sõltumata sellest, kas see on tunnistatud vanasõidukiks või ei) ning mis on mõeldud eelkõige
säilitamiseks ja kollektsiooneerimiseks.
2. Maksu sihitus ei tohiks olla mingi vallasasja või eseme passivse omamise, vaid selle
(vahetu keskkonnamõjuga) kasutamise ja/või kasutusotstarbe maksustamine. Vastasel juhul
ei täida maks mitte mingil viisil sätestatud kliimaeesmärke.
3. Kalendriaasta sätestamine maksustamisperioodina võib tuua kaasa maksustamisest
kõrvalehoidmise (juriidiliste lahenduste kaudu), autoomanike ebavõrdse kohtlemise
(maksustamisperiood ja -määr on võrdne sõltumata vallasasja omamise perioodist) ja seda
peaks saama tasuda vajadusel ka kalendrikuu (30 päeva) kaupa. Seda eriti juhul, kui mõnele
kollektsioneeritavale autole kehtestatakse eriti kõrge aastamaks.
Lugupidamisega,
Kristjan Vaarmann
juhatuse esimees
=============================================================
Reg. Nr 80036638 Aadress: Tallinn, Vilde tee 121B-91, 12613
Pank: Swedbank, kood 767 EE572200221011224641 SWIFT: HABAEE2X
Telefon:+372 5010599 E-mail:
[email protected]
URL:http://www.landroverclub.ee FB:https://www.facebook.com/estonianlandroverclub/